15/07/2024

Impacte de la recerca, què és i com és mesura?

L’Estat de la ciència a Catalunya 2023 és un informe biennal impulsat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), per encàrrec del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, que analitza, de la mà de 5 expertes i experts independents, i amb la col·laboració de 32 entitats, el panorama de l'activitat científica a Catalunya.

En aquesta edició hi inclou per primera vegada un capítol monogràfic dedicat a l’impacte de la recerca que, a partir del desplegament d’un detallat marc conceptual i la revisió d’antecedents globals i a Catalunya, posa les bases per a l’anàlisi de l’impacte de la recerca a Catalunya que contribuirà a una millor mesura de l’impacte o canvis sobre les persones, les societats i el planeta derivades de la investigació científica.